5 Способів налагодити життя в офісі
17 листопада 2015
Вас «дістає» начальниця або замучили інтригами колеги? Експерти SHAPE допоможуть впоратися з цими та іншими проблемами, які заважають вам жити і працювати.
Ситуація 1: «Мій бос краде мої ідеї»
«Деякі керівники впевнені: раз вони вам платять зарплату, значить, вони мають право на всі ваші думки і ідеї, – пояснює Джоді Глікмана, автор курсу «Комунікативних тренінгів в Чикаго», організованого в рамках програми «Great on the Job». – Але хороший бос повинен вміти визнавати і ваші заслуги ». Джоді радить поговорити з начальником тет-а-тет і сказати приблизно наступне: «Я засмучена, що ви не ставите галочку мою роль в роботі над цим проектом. Що потрібно зробити, щоб в подальшому нам уникнути подібних непорозумінь? »
важливо: уникайте обвинувальних інтонацій, це лише посилить напругу і викличе агресивний захист. Виберіть спокійну позицію: «я прийшла порадитися».
Ситуація 2: «Мій начальник кличе мене« дитинко »
«Іноді люди звертаються до колег або підлеглих надмірно ласкаво, використовуючи зменшувальні суфікси і ніжні прізвиська. При цьому вони не усвідомлюють, що це може бути розцінено, як панібратство, – коментує Кеті ЕЛСТЕР, персональний тренер керівника і автор курсу «Mean Girls at Work». – Якщо ваш шеф «на автоматі» звертається таким чином до всіх без винятку, можливо, має сенс не реагувати на таку вільність ». Але якщо ви відчуваєте, що він (або вона) робить так навмисно, адресуючи тільки до вас, у ввічливій формі нагадайте йому, що ви хотіли б, щоб вас звали по імені. Наприклад, почніть так: «Можливо, ви не хотіли мене образити, але, коли ви називаєте мене« дитинка »(« крихта »,« милашка »,« дорогенька »,« лапочка »… список продовжите самі), я відчуваю себе приниженою / ображеної ».
важливо: Якщо начальник тільки посміється у відповідь на ваше зауваження і прохання, а сам буде продовжувати звертатися до вас в тій же хамській манері, значить, прийшла пора розсилати своє резюме.
Ситуація 3: «Моя колега – слабкий співробітник, але вона попросила мене порекомендувати її для роботи над новим проектом»
«Якщо ви не можете чесно зізнатися, що не хотіла б продовжувати з нею працювати, то ввічливо відмовтеся давати рекомендацію», – радить Елстер. Просто скажіть, що ви не найкраща кандидатура для того, щоб давати подібні рекомендації. Запропонуйте їй звернутися до більш придатному для цієї справи людині, наприклад, своєму керівнику підрозділу. Якщо ви самі є її начальницею, поясніть, що ви нікому не даєте подібних рекомендацій. «Дотримуючись цього правила, ви зможете говорити співробітникам« ні », незважаючи на особистість і не зачіпаючи нічиїх особистих інтересів», – пояснює Елстер.
важливо: якщо не хочете так себе обмежувати, спробуйте інший варіант: «Ми ще не так довго з вами працюємо, щоб я могла бути в вас абсолютно впевненою». Або: «У нас так мало було спільних робіт, що я б не хотіла поки за вас доручатися».
75% керівників хоч якось вкрали ідею співробітника, а більшість начальників роблять це постійно. За даними U . S . Chamber of Commerce
Ситуація 4: «Моя начальниця злиться кожен раз, коли я беру свою законну відпустку»
«Запитайте себе, може бути, у неї є на те причини», – радить Глікман. Можливо, ви постійно затримуєте роботу, а ваш відпустку відтягне здачу проекту ще на якийсь час? Або ваші «канікули» випадають на самий завантажений для компанії період (здача звітності, пік продажів)? Якщо це не так, то, ймовірно, вашої начальниці просто подобається маніпулювати людьми: їй хочеться, щоб ви відчували почуття провини. Особливо, її дратує, якщо ви йдете у відпустку, а вона – ні. Замість того, щоб переживати через її невдоволення, складіть план дій. Дайте своєму шефу «випробувальний термін», скажімо, місяця три-чотири. Визначте причини його поведінки. Потім, незадовго до відпустки список справ, які ви повинні закінчити перед від’їздом і домовтеся з колегами, хто буде вести вашу ділянку, поки вас не буде в офісі.
важливо: Переконайтеся, що ви викреслили зі списку всі заплановані справи і їдете без «боргів».
70% співробітників не використали всіх своїх відпускних днів за минулий рік. За даними Right Management Survey.
Ситуація 5: «Мій шеф« зафрендити »мене на фейсбуці»
«Ваша реакція залежить від того, в якій області ви працюєте», – коментує Глікман. Наприклад, якщо ви займаєтеся піаром, широке спілкування в соціальних мережах – частина вашої роботи. У той же час, це не означає, що ваша начальниця повинна бачити кожен «апдейт» у вашій стрічці, тому ви маєте право ставити обмеження на свою особисту інформацію. Якщо вам незручно змішувати свою приватну і професійне життя, сміливо ігноруйте запит на дружбу, навіть якщо він виходить від керівництва. А потім при зустрічі можна пояснити їй (або йому), що, наприклад, фейсбук ви бережете для сімейних і дружніх зв’язків, а з шефом готові «зафрендити» в одній з професійних соціальних мереж (наприклад, LinkedIn або «Моє коло»).