7 Цікавих фактів про дітей-лівшів

Лівшами були Леонардо да Вінчі, Альберт Ейнштейн, Олександр Македонський, Ісаак Ньютон, Наполеон, Чарлі Чаплін, академік Павлов, Огюст Роден та багато інших знамениті особистості. Можливо, і у вашого малюка є неабиякі можливості?

1. Діти-лівші з’являються частіше у ліворуких батьків (в 10-12 разів), при цьому зовсім не обов’язково, щоб і тато, і мама писали лише лівою рукою. Досить наявності 1-го такого батька.

Валерка Смирнова Валерка Смирнова
юзер «Діти. »

Дочка успадкувала ліворукість від чоловіка, а син – немає. Знаєте, її простіше було вчити – бути, наприклад. Сама я правша.

Але час від часу дитина стає лівшею через травму або хвороби – т.зв. «Компенсаторна» ліворукість, коли уражається ліва півкуля мозку. А якщо малюк травмував праву руку, розвивається «вимушена» ліворукість. Цікаво, що відвідують випадки, коли малюк свідомо чи не дуже наслідує тим рідним або друзям, на яких він бажає бути схожим, і самої ясною деталлю в їх поведінці дітям здається домінантне володіння лівою рукою.

2. Зрозуміти, леворукий ваш малюк чи ні, можна тісніше в 1-2 роки. А звичайно це підтверджується до 5-6 років. Ви будете нерідко помічати, що конкретно лівою рукою малюк їсть, малює, причісується, розрізає ножицями, кидає м’яч, очищає шкірку мандарина, складає кубики. Але є, звичайно, і доп прийоми визначення ліворукості, якими користуються лікарі і психологи.

3. У всіх лівшів спостерігається незріле розвиток зорово-просторового сприйняття. Іншими словами, лівша може прочитати або написати слово або букву як в горизонтальному, так і у вертикальному положенні. І оглядати картину, читати і писати можна з будь-якого боку, наприклад, від низу до верху. Тому при малюванні малюк не може розпланувати місце паперу вірно, і його картинки начебто товпляться один біля одного, коли навколо багато вільного місця.

Нічне море Нічне море
юзер «Діти. »

Я лівша. Гірше інших себе не відчуваю. Мама каже, що з 3 місяців брязкальця тісніше вимогливо лівої брала.

4. Лівшам притаманний парадокс дзеркальних рухів. Це можливо дзеркальне письмо, коли малюк починає писати з букви, якою закінчується слово, пізніше йде передостання буква і т.д. Прочитати слово можна, тільки якщо докласти дзеркало. Зустрічається також дзеркальне малювання, дзеркальне читання і навіть дзеркальне сприйняття. Цікаво, що малюк не відчуває неправильності подій. Виною всьому, знову ж, порушення зорового сприйняття. Часто років до 10 така здатність сама собою проходить, якщо цього не вийшло, треба показати малюка невролога.

5. Є багато особливих пристосувань для лівшів: точила для олівців, клавіатури, ножиці, прописи і навіть музичні прилади, наприклад, гітари.

6. Через особливостей нервової системи діти-лівші швидше втомлюються. Тому займатися з ними необхідно не більше 15-20 хвилин. Потім відпочинок, і через деякий час, знову навчання.

7. Хлопчиків-лівші зазвичай більше, при цьому з роками ця цифра залишається незмінною.

Незважаючи на те, що життя лівші в світі для праворуких можливо ускладнена, психологи не рекомендують проти волі переучувати малюка.
Я категорично проти переучування шульг. Коли я працювала в дитячому саду, то нерідко стикалася з тим, що навчити малюка писати правою рукою вимагають самі предки. Для деяких з них бажання малюка все робити лівою рукою сприймається як погана звичка. А це, звичайно, не так. Найнебезпечніше в перенавчанні – це те, що наслідки можуть проявитися не відразу, а через пару років. Тобто, виявивши у малюка неврози і головні болі, ви навіть не відразу зрозумієте, чому вони з’явилися, здавалося б, на рівному місці. Але втручатися в те, який рукою дитина має краще – це все однаково, що проти волі пробувати поміняти його мозок. Подібне може привести і до заїкання, і до недоліків мови, та й просто додати школяреві емоційних проблем. Причому, всіляких: від дратівливості до млявості і апатії.

Є і ще один важливий момент: придушуючи бажання малюка скористатися лівою рукою, ви пригнічуєте і його творчий розвиток. Адже все в нашому організмі взаємопов’язане. Якщо ви старанно будете перекладати олівець з лівої руки малюка в праву, то навряд чи досягнете успіху. Інформація, яка створена для 1-го півкулі мозку, буде ретельно вкладатися в інше. Але чи буде вона так чудово засвоюватися? Чи не мислю.

Анастасія Колесникова
педагог-психолог, дефектолог. Спеціально для «Діти. »

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code